En fantastisk weekend for Hornbæk Golfklubs elitehold

Dameholdet

Efter en god indsats før sommer lå vi nr. 1 i puljen – og kunne spille med om førstepladsen her til sidst.

Lørdag hjemme mod Asserbo i perfekt golfvejr:

Nanna kæmpede bravt, men tabte sin 3. single. Christel tog en vigtig og sikker sejr i 2. single, 5/4.

Xenia var oppe imod en tidligere college-spiller og tabte knebent på hul 18.

Elizabeth og Caroline spillede foursome igen (efter succes i juni) og vandt komfortabelt 3/1.

Dermed samlet sejr i holdkampen på 5-4, og vi gik til søndagens spil med mulighed for at sikre førstepladsen med blot én god match.

Søndag ude mod Royal:

Vi jagtede kun ét enkelt point – men det skulle gå meget bedre end forventet.

På trods af skader stillede Line igen op på holdet – vigtigt, da også Royal stillede med et stærkt hold.

Christel leverede hurtigt en sikker sejr i 3. single, 7/6, og sikrede dermed mere end det ene point, vi manglede.

I 2. single var Xenia oppe imod en rigtig god spiller og vandt på 17. hul med et formidabelt 2-put (3/1).

Line spillede også mod en stærk spiller – og på trods af få ramte greens hev hun sejren hjem på hul 17 efter et lækkert chip ind til et givet put.

Med tre vundne singler betød det mindre, at Birgitte og Jane tabte foursome – vi fik en samlet sejr i holdkampen på 6-3.

Tak for god indsats af caddier og for opbakning fra tilskuere (også på Royal).

Vi ender som suveræne vindere af puljen og rykker dermed direkte op i 1. division til næste sæson – tilbage efter en enkelt sæson i 2. division.

Flot indsats af hele holdet gennem sæsonen.

 

Herrehold – førstehold (H1)

H1 havde alt at spille for i denne sidste divisionsweekend!

Vi lå lige med Helsingør – og vi var endda lige i vores indbyrdes opgør!

Det betød, at afgørelsen ville komme an på, hvor stort vi havde vundet de andre matcher (såfremt begge hold vandt begge kampe i sidste weekend) – og på den konto var Helsingør 3,5 point foran os.

Målsætningen var derfor klar: Vind! Og vind stort!

Vi startede lørdag hjemme mod Helsingør, hvor en hulkant på 18. hul i den ene foursome gjorde, at vi “kun” vandt holdkampen 9-3.

Men Helsingør vandt kun deres holdkamp lørdag 7-5, og vi havde derfor hentet 2 af de 3,5 point, vi var bagud.

Søndag spillede vi ude mod Nivå og kom godt fra start med sejre i alle tre singler. Vi måtte dog erkende, at Nivå havde nogle velspillende foursomes, og vi tabte begge. Holdkampen sluttede således 6-6.

Vi måtte derfor vente i spænding på resultatet fra Helsingør – og da meldingen kom, blev det en realitet, at Helsingør havde tabt deres match, og vi derfor, med en uafgjort kamp, alligevel vandt puljen!

Det betyder, at vi kan se frem til et oprykningsspil den 13. september i Korsør.

 

Herrehold – andethold (H2)

Lørdag hjemme mod Gilleleje:

En dejlig dag på golfbanen, hvor alle var klar og glade. Vi har det utrolig godt på 2. holdet, så det var ikke svært at være helt tændt.

Alexander Schnoor spillede 3. single – en god, stabil match, som han vandt sikkert på 17. hul (2/1).

Søltoft spillede 2. single og vandt komfortabelt 3/2.

Carl kom tilbage efter en skade og spillede 1. single – også her en god omgang golf, og han vandt sikkert 4/3.

Foursome 2 – Anders Kjær og Claes – spillede en mega stabil foursome, uden fejl (2 over par efter 13 huller) og vandt sikkert på hul 13 (7/5).

Foursome 1 – Frederik Krøll og Stefan Andersen – cruisede den bare hjem med meget stabilt spil og vandt også på 13. hul (7/5).

Dermed sikker sejr i holdkampen på 12-0!

Det bedste var næsten stemningen på holdet efter runden – meget socialt og med en superfed holdånd.

Søndag ude mod Fredensborg:

En helt anden opgave ventede. Fredensborg havde intet at spille for og havde derfor i denne weekend hentet to spillere fra deres 1.- og 2. hold samt to tidligere elitegolfspillere. Disse forstærkninger blev sat ind i foursomes, og vi fik kamp til stregen.

Hos os var Marius tilbage på holdet søndag efter sin ferie.

I 3. single kom Frederik bagud tidligt, men efter hul 3 vandt han samtlige huller og dermed matchen stensikkert 4/3.

Marius vandt også sin match overbevisende 4/3, selvom han brokkede sig over sit spil – men flot, at han holdt hovedet højt, og hvad kan man forvente, når man ikke har spillet golf i tre uger?

Carl var igen overbevisende og gjorde det, han skulle – vandt stort 5/4.

Anders og Claes havde en god match i foursome 2, men kunne ikke helt holde det gode spil fra dagen før. Vi havde mange chancer for at komme foran inden de sidste ni, men lå 1 ned – og efter et par missede vigtige putts tabte vi desværre 5/4. Matchen blev i højere grad tabt af os end vundet af modstanderne.

Frederik og Stefan stod også over for en stor opgave i foursome 1 – og her så vi samme billede som i foursome 2, hvor bolden ikke rullede vores vej. Matchen blev tabt 4/3.

Samlet endte holdkampen søndag uafgjort, 6-6. Det betyder, at holdet ikke har tabt nogen holdkampe i år – og vi ender som puljevindere, der skal spille oprykningsspil på Hillerød Golfbane den 14. september.

En dejlig weekend med en masse søde mennesker – og hvor dem, der ikke var på holdet, kom og heppede. Det er sgu hold spirit!

 

Veteranhold

Veteran hold fik et knebent nederlag hjemme mod Kokkedal  6/7 og en god sejr ude mod Helsingør 11/2 sikrede Hornbæk en sold 2 plads gruppen og forsætter dermed i 3 division næste år. 
 

Superveteranhold

Superveteran holdet vandt hjemme mod Københavns og tabte desværre ude mod Kokkedal, men med lidt hjælp udefra så blev vi i landets bedste række og fortsætter dermed i 1. division næste år
 
 
Tak til jer, der mødte op og støttede holdene!